A scelta di u trattamentu di a superficia hè un prublema chì ogni designer affronta. Ci sò parechji tippi d'opzioni di trattamentu di a superficia dispunibili, è un designer di altu livellu ùn deve micca solu cunsiderà l'ecunumia è a praticità di u disignu, ma ancu fà attenzione à u prucessu di assemblaggio è ancu à i requisiti ambientali. Quì sottu hè una breve introduzione à alcuni rivestimenti cumunimenti usati per i dispositivi di fissaggio basati nantu à i principii sopra menzionati, per riferimentu da i praticanti di dispositivi di fissaggio.
1. Elettrozincatura
U zincu hè u rivestimentu u più cumunimenti utilizatu per i elementi di fissaggio cummerciali. U prezzu hè relativamente economicu, è l'aspettu hè bonu. I culori cumuni includenu u neru è u verde militare. Tuttavia, a so prestazione anticorrosione hè media, è a so prestazione anticorrosione hè a più bassa trà i strati di zincu (rivestimentu). In generale, a prova di spruzzatura di sale neutru di l'acciaiu galvanizatu hè realizata in 72 ore, è sigillanti speciali sò ancu utilizati per assicurà chì a prova di spruzzatura di sale neutru duri più di 200 ore. Tuttavia, u prezzu hè caru, chì hè 5-8 volte quellu di l'acciaiu galvanizatu ordinariu.
U prucessu di galvanizzazione elettromagnetica hè propensu à a fragilizazione da l'idrogenu, dunque i bulloni sopra à u gradu 10.9 ùn sò generalmente micca trattati cù a galvanizzazione. Ancu s'è l'idrogenu pò esse eliminatu cù un fornu dopu a galvanizzazione, u film di passivazione serà dannighjatu à temperature sopra à 60 ℃, dunque a rimuzione di l'idrogenu deve esse effettuata dopu a galvanizzazione è prima di a passivazione. Questu hà una scarsa operabilità è costi di trasfurmazione elevati. In realtà, l'impianti di pruduzzione generale ùn eliminanu micca attivamente l'idrogenu, salvu chì ùn sia urdinatu da clienti specifici.
A cunsistenza trà a coppia è a forza di pre-serraggio di i dispositivi di fissaggio galvanizzati hè scarsa è instabile, è generalmente ùn sò micca aduprati per cunnette parti impurtanti. Per migliurà a cunsistenza di u precaricamentu di coppia, u metudu di rivestimentu di sustanzi lubrificanti dopu a placcatura pò ancu esse adupratu per migliurà è aumentà a cunsistenza di u precaricamentu di coppia.
2. Fosfatazione
Un principiu basicu hè chì a fosfatazione hè relativamente più economica chè a galvanizzazione, ma a so resistenza à a corrosione hè peghju chè a galvanizzazione. Dopu a fosfatazione, l'oliu deve esse applicatu, è a so resistenza à a corrosione hè strettamente ligata à e prestazioni di l'oliu applicatu. Per esempiu, dopu a fosfatazione, applicà un oliu antiruggine generale è realizà una prova di spruzzatura di sale neutra per solu 10-20 ore. L'applicazione di oliu antiruggine di alta qualità pò piglià finu à 72-96 ore. Ma u so prezzu hè 2-3 volte quellu di l'oliu di fosfatazione generale.
Ci sò dui tipi di fosfatazione cumunimenti usati per i elementi di fissaggio, a fosfatazione à basa di zincu è a fosfatazione à basa di manganese. A fosfatazione à basa di zincu hà una prestazione di lubrificazione megliu cà a fosfatazione à basa di manganese, è a fosfatazione à basa di manganese hà una resistenza à a corrosione è à l'usura megliu cà a zincatura. Pò esse aduprata à temperature chì varianu da 225 à 400 gradi Fahrenheit (107-204 ℃). In particulare per a cunnessione di alcuni cumpunenti impurtanti. Cum'è i bulloni è i dadi di a biella di u mutore, a testata di u cilindru, u cuscinettu principale, i bulloni di u volante, i bulloni è i dadi di e rote, ecc.
I bulloni d'alta resistenza utilizanu a fosfatazione, chì pò ancu evità i prublemi di fragilizazione da l'idrogenu. Dunque, i bulloni sopra à u gradu 10.9 in u campu industriale utilizanu generalmente un trattamentu superficiale di fosfatazione.
3. Ossidazione (annerimentu)
L'annerimentu + oliatura hè un rivestimentu pupulare per i elementi di fissaggio industriali perchè hè u più economicu è pare bellu prima di cunsumà carburante. A causa di u so annerimentu, ùn hà quasi nisuna capacità di prevenzione di a ruggine, dunque arrugginirà rapidamente senza oliu. Ancu in presenza d'oliu, a prova di spruzzatura salina pò durà solu 3-5 ore.
4. Partizione galvanica
A placcatura di cadmiu hà una eccellente resistenza à a currusione, in particulare in ambienti atmosferichi marini, paragunata à altri trattamenti di superficia. U costu di trattamentu di i liquidi di scaricu in u prucessu di galvanoplastia di cadmiu hè altu, è u so prezzu hè circa 15-20 volte quellu di a galvanoplastia di zincu. Dunque, ùn hè micca adupratu in l'industrie generali, solu per ambienti specifici. Elementi di fissaggio aduprati per piattaforme di trivellazione petrolifera è aerei HNA.
5. Cromatura
U rivestimentu di cromu hè assai stabile in l'atmosfera, ùn hè micca faciule di cambià di culore è perde lustru, è hà una durezza elevata è una bona resistenza à l'usura. L'usu di a placcatura di cromu nantu à i dispositivi di fissaggio hè generalmente adupratu per scopi decorativi. Hè raramente adupratu in campi industriali cù esigenze di resistenza à a corrosione elevate, postu chì i boni dispositivi di fissaggio cromati sò altrettantu cari cum'è l'acciaio inox. Solu quandu a resistenza di l'acciaio inox hè insufficiente, si utilizanu invece dispositivi di fissaggio cromati.
Per impedisce a currusione, u rame è u nichelu devenu esse placcati prima di a cromatura. U rivestimentu di cromu pò sustene temperature elevate di 1200 gradi Fahrenheit (650 ℃). Ma ci hè ancu un prublema di fragilizazione da l'idrogenu, simile à l'elettrogalvanizazione.
6. Nichelatura
Principalmente adupratu in zone chì necessitanu sia anticorrosione sia una bona conducibilità. Per esempiu, i terminali in uscita di e batterie di i veiculi.
7. Zincatura à caldu
A galvanizazione à caldu hè un rivestimentu di diffusione termica di zincu riscaldatu à un liquidu. U spessore di u rivestimentu hè trà 15 è 100 μm. È ùn hè micca faciule da cuntrullà, ma hà una bona resistenza à a corrosione è hè spessu adupratu in ingegneria. Durante u prucessu di galvanizazione à caldu, ci hè una forte inquinamentu, cumpresi rifiuti di zincu è vapore di zincu.
A causa di u rivestimentu grossu, hà causatu difficultà à avvità i fili interni è esterni in i dispositivi di fissaggio. A causa di a temperatura di u prucessu di galvanizazione à caldu, ùn pò esse adupratu per i dispositivi di fissaggio sopra à u gradu 10.9 (340 ~ 500 ℃).
8. Infiltrazione di zincu
L'infiltrazione di zincu hè un rivestimentu metallurgicu solidu di polvere di zincu per diffusione termica. A so uniformità hè bona, è si pò ottene un stratu uniforme sia in i fili sia in i fori ciechi. U spessore di a placcatura hè di 10-110 μm. È l'errore pò esse cuntrullatu à 10%. A so forza di legame è e prestazioni anticorrosione cù u sustratu sò e migliori in i rivestimenti di zincu (cum'è l'elettrogalvanizzazione, a galvanizzazione à caldu è u Dacromet). U so prucessu di trasfurmazione hè senza inquinamentu è u più rispettuosu di l'ambiente.
9. Dacromet
Ùn ci hè micun prublema di fragilizazione da l'idrogenu, è a prestazione di cunsistenza di precarica di coppia hè assai bona. Senza cunsiderà i prublemi di cromu è ambientali, Dacromet hè in realtà u più adattatu per elementi di fissaggio ad alta resistenza cù elevati requisiti anticorrosione.
Data di publicazione: 19 di maghju 2023